Pages

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

02 Ocak 2008

Hayata Döndüm

En son Kasım 7 de yazmışım ve şu an nereden başlayıp o günden bugüne olanları yazsam bilemiyorum.Çok acıklı çok stresli ve de korkunç günler geçirdim ama çok şükür en sonunda kurtuldum. Son yazımda bahsettiğim üzere bana endoskopi yapıldı ve ilk ameliyatı yapan dr.un 1 mm dediği deliğin 2,5 cm olduğu görüldü kaldı ki küçültülmüş bir mide için bu neredeyse bir krater sayılabilir.Gastrodaki Hoca ki kendisi 55 yaşlarında bir profesor anneme dedi ki ben bu yaşıma kadar 3-4 delik gordum en büyüğü de bu dedi. Neyse bu arada bizim en son temasa geçtiğimiz cerrah bu Gastrodaki hocayla birlikte hareket etmeye karar verdi. Öncelikle ameliyatsız çözümleri deneyelim dediler zira benim bir ameliyatı daha kaldırıp kaldıramayacağımdan emin değillerdi. Stent koymaya karar verdiler Kasım ayının 12 si günü annem stent için detayları konuşmaya gitti ve bana hiç olmadık bir şey oldu annem hastanedeyken .Şiddetli bir şekilde kustum ve hani çekilemeyen aktif olmayan drenim vardı ya ondan yemyeşil bir sıvı gelmeye başladı. Ben acele annemi aradım dr.un yanındaydı o sırada. Sonra beni geri aradı apar topar eve geldi vebeni hazırlayıp direk hastaneye yatırdılar o gün. İşte tahliller tomografiler vs tekrar. 2 gün sonrasında ise bana stente karar verildi ...ve o da berbat bir girişimdi. Genel anestezi ile yapıldı ancak çok kötü uyandım .O gece berbat geçti...stent denen şey 15 cmlik bir boru ve yemek borumdan geçip mideme giriyor ancak o yemek borusundaki hissiyatı anlatamam .Nefes bile alamıyordum...doktorlar bir süre sonra geçicek filan dediler...2-3 gün sonra anlaşıldı ki stent bende işe yaramadı .Tüm akıntı oldugu gibi devam etti. Hepimiz için ciddi moral bozukluğu oldu. Bu arada doktorum bana ağızdan biraz biraz ye bakalım dedi...fakat artık öyle bir hale gelmişim ki ne yesem anında mide drenimden ve diğer direnden çıkıyordu. Yine tekrardan filmler filan çekildi ve anlaşıldı ki bağırsaklarımda delik açılmış.! Bu arada genel cerrahideki doktorum inanılmaz iyi bir cerrah ve insani özellikleri çok üstün biri.Etik anlayışı zirvede ve kendinden önce hastasını düşünüyor.(Ona hayatımı borçluyum) Benim için bir konsey toplandı ve ne olacağına hep beraber karar verdiler. Sonradan öğreniyorum ki bağırsaklarımdaki delik dolayısyla hayati tehlikem çok büyükmüş.Bir sabah doktorumuz odama geldi ...GOB dedi biz seni haftaya ameliyat etmeyi düşünüyoruz bu hep beraber aldığımız bir karar.Annemle ben apıştık kaldık ben bir yandan ameliyat olmayı çok istiyordum bi yandan da bu kadar çabuk olmasını beklemiyordum.Biz tabi e peki nasıl olacak ne yapılacak dedik...inanın açınca karar vereceğim şu anda hiç bilmiyorum ...bir şey yapamadan kapatabiliriz bile dedi. Ben korkunç bir haldeyim ama yapacak bir şey yok. Gün geldi çattı ...4 Aralık sabahı beni ameliyat için hazırladılar...ameliyathaneye aldılar en son anestezi uzmanı ve kendi doktorumun asistanı ile bir iki cümle bir şey konuştuk ve ben gözümü yoğun bakımda açtım. Çok şükür operasyondan sağ çıkmıştım..1 gece orda yattım ki en zor zaman o..karnımda çok büyük bir kesi vardı.Önceki meme arasından göbeğe kadar olan kesiye ek olarak göbek deliğimin altından bir uçtan diğer uca. Kocaman bir yarım artı gibi yani:) Sabahleyin doktorum geldi ve beni odaya geçirebileceklerini söyleyince dünyalar benim oldu. Annem 5 dakikalığına gece yanıma gelmişti ama ben aygın baygın olunca pek anlamadım tabi.Ameliyat başarılı geçmiş diye anlattı annem...bağırsağımdaki delik 1 değil 3 taneymiş ..midemdeki deliği bağırsaktan parça alıp yamamış doktorum delikleri de dikmişler.3,5 saat sürmüş. Ailem ve diğer bütün yakınlarım için çok zor geçmiş o saatler tabi. Bu arada boynuma bir kateter takmışlardı. Yaklaşık 15 gün oradan serumla beslendim.Sonrasında ufak ufak sulu gıdaya geçildi. Çok şükür bir mucize gibi yılbaşı günü doktorum beni taburcu etti. Drenlerim çekildi..dikişlerimin büyük kısmı alındı.Şu anda allahıma bin şükür evdeyim ve ara ara olan kusmalar dışında bir sıkıntım yok. Hatırlamak bile istemediğim için çok kısa geçtim arkadaşlar. Hepinize sonsuz teşekkür ediyorum.Bu süreçte bana moral verdiniz..merak ettiniz ve dualarınızı esirgemediniz.İnanın o dualarla ben hayatta kaldım. Hepinizi çok seviyorum

20 yorum:

ChoKingCandy dedi ki...

yaa inanamıyorum... :((( yani kısacık yazıyı yarım saatte anca okuyabildim,elimle gözlerimi kapaya kapaya... ve eğer biraz daha fazla yazsaydın kesinlikle dayanamazdım okumaya..

Bunları yaşamış olduğun için o kadar çook üzüldüm ki,yani 2.5cmlik delik,bağırsakta 3 delik,3.5 saatlik ameliyat... dayanılacak şeyler değil,içim acıdı :(

Allah yardım etmiş sana kesinlikle.. Şu an iyi olmana,evde olmana inan çook seviniyorum. İnşallah bir daha senden hastane lafı falan duymayız. Bundan sonra ufacık bi sorun bile yaşamazsın umarım. Bu kadar zorlu şeylerden sonra şu postu yazman büyük bişey,buna bile şükürler olsun.

Bundan sonra iyileşen,bomba gibi olacak bi GOB bekliyoruz... Tekrar tekrar geçmişler olsun... Bi daha böyle kötü günler senden çook çoooook uzak olsun...

epsilon dedi ki...

çok çok geçmiş olsun gob..
inanamıyorum bu kadar komplikasyona..
Allah beterinden saklasın..

herşeyin geçmişte kalmasına sevindim.umarım en kısa sürede iyileşirsin.ve bidaha en ufak bi sorun bile yaşamazsın..
yeni yılın kutlu olsun....

gülçin dedi ki...

ah gob'cuğum, inan hem merakla hem korkuyla okudum yazdıklarını. çok çok geçmiş olsun, herşey geride kalmıştır inşallah ve bomba gibi bir yıl seni bekliyordur. yani aynı zamanda hepimizi de... bu yıl gökyüzünde yıldızlar acayipmişler, herkese çok değişiklikler vaadediyormuş gökyüzü haritaları :))

sevgiler.

Dilek35 dedi ki...

canım gobum inan yazını görünce heyecanlandım ve hemen okumaya başladım gözlerime inanamadım neler çekmişsin ne acılar atlatmışsın ruhsal durumunu aklıma bile getirmek istemiyorum hadi mideyi anladık ameliyat olurken yapılan hatadan delindi ama bağırsaklar hemde 3 yerinden nasıl delindi inanılacak gibi değil neyse geldi geçti şimdi normal beslenmeyede başladın herşey çok güzel olacak inanıyorum dualarım hep seninleydi inancımı hiç kaybetmedim iyileşeceğini biliyordum 2008 çok güzel olacak allah bir daha sağlık problemi yaşatmasın fazla ara verme güzel haberlerini paylaş bizimle öptüm anneciğinede selamlar

Pretty Woman (Aka likeaprayer) dedi ki...

Canım beniim yeni senede her şey çok ama çok daha iyi olucak düzelecek herşey... Dualarımız senle tamam mı... Yeni senede sağlığın eskisinden de daha iyi olacak biliyorum... Sevdiklerinle beraber nice senelere diliyorum. Çok ama çok geçmiş olsun artık kötü herşeyi 2007 ile arkanda bıraktın... Çarçbuk iyileşmen için dualarımız seninle. Sevgiler

VERA dedi ki...

Gob,inan yazını çabuk çabuk okudum hemen bitsin diye...Sen de artık unut,aklına getirme.yaşadıkların az buz değil,şimdi toparlanmaya odaklan.Tekrar geçmiş olsun...

Burcu dedi ki...

şuan iyi olmana ve daha da iyi olacağını hissetmene o kadar çok sevindim ki anlatamam..o kadar zor şeyler ki bu yaşadıkların..sadece senin için de deil üstelik tüm yakınların için de zor..umarım tüm bunlardan 2008de kurtulur eski güzel hayatına dönersin..çok istiyorum bunu ve sağlığına kavuşman için dua ediyorum GOBcum..seni çok seviyorum.çok da öpüyorum güzel arkadaşım benim

arzu dedi ki...

Sevgili Gob,okuduklarıma inanamadım,yaşadıkların çok acı,sonuçları ise mucize.Allah korumuş seni.Bu ameliyatların güzel sonuçlarını siteden takip ediyorum.Başarılı opereler mucizeler yaratmış ama çok büyük riskleri de var.Bundan sonrası, çektiğin sıkıntıları azaltacak gelişmelerle dolu olur inşallah.

Öykücü dedi ki...

İnanılmaz.Hani riski yok gibiydi.O ilk doktoru bulsam bir kaşık suda boğacağım.na da benden başka kıl olan yok.Bu yaşananları mide ameliyatı sonrası falan diye aratıp bulanlar olur inşallah.En azından riskleri bilerek yapsınlar,yapacaklarsa da.

Neyse ki sonu iyi biten öykülerden oldu bu.Esas kız(sen oluyorsun) bundan sonra mutlu mesut yaşar.Hatta doktoruyla bir aşk falan da düşünülebilir ama bu daha ileri aşama:))

Tüm bu yaşadıkların bitmiş olduğu için macera olarak adlandırabiliriz.Keşke yaşanmasaydı ama madem yaşandı sana katıklarını,acıların seni olgunlaştırdığını falan düşünüp teselli bulmalıyız.

Eski komik ,neşeli,kafesinde hırsız yakalayan GOBu istiyoruz.Yeni maceralarda görüşmek dileğiyle;)

Sevgiler..

tatlıcadı dedi ki...

Çok zor şeyler yaşadın,okurken bile insanın içi acırken sende açtığı fiziksel yaraların haricinde ruhsal olanları da düşününce insan çok kötü oluyor.Çok ama çok geçmiş olsun.Umarım hızla iyileşir aramıza dönersin.En büyük dileğimiz bu senenin senin için sağlıklı ve mutlu geçmesi.
Dualarımız seninle.

Sevgiler.

Girls On Blog dedi ki...

Bütün arkadaşlarım gerçekten çok iyi ve içtensiniz...okurken gözlerim dolu dolu okuyorum hep yorumlarınızı..kalplerinize sağlık.allah kimselere vermesin..
Öykücü..ilk dr.a bende müthiş kılım döndü ABDden ve dün gece ben telefonda canına okudum ama beni çok alttan alıyo.Fakat ben şimdi iyi bir avukat araştırıyorum.Bi de aynı zamanda obezite ile ilgili bi sitede yazdım bütün olumsuzlukları ki insanlar kapılıp gitmesin benim gibi.
Hayata bakış açım değişti ve umarım ruhsal olarak da kısa zamanda toparlanabilirim.
Hepinizi çok seviyorum

Talisman dedi ki...

Ahh GOB canım benim, gözyaşları ile okudum ama sonunun iyi bitmesine çok ama çok sevindim. Bu süreçte hep merak ettim seni.. İyi olduğun için çook mutluyum. İnşallah herşey çok daha iyi olacak.
O doktorun peşini bence de bırakma, herkes bilsin bu tehlikeleri riskleri, hem ameliyat edip hem de koş yurtdışına çık, bir gelip bakma bile, ağır şeyler bunlar. ödesin bedelini.. Tazminat ta iste ama tabii daha çok toparlanınca.
Canım benim çok öpüyorumm..

Adsız dedi ki...

canım benim ya sen her zman hepimizin aklındaydın.. karar verme aşamandan bu yana neler çektiğini bi sen ve ailen bi de yazdığın kadarıyla biz biliyoruz... dediğin gibi bunu herkese duyurmalı ve uyarmalısın..
ama sen ne kadar güçlü bir kızmışsın ki bunca şeyin üstesinden gelebildin... o cerrahi operasyonlar senin vücüdunda delikler açmış olabilir ama kocaman ve sapasağlam bi yüreğin var!!
yaralrın zmanla iyileşecek biz her zaman yanındayız.. kısacık da olsa daha sık yazabilirsen senin için o kadar endişelenmeyiz.. dualarımız hep seninle..sen hele bi iyileş de:)))
öpüyorum güzelim..

Emre dedi ki...

Yazını görünce bir an şaşırdım acabamı dedim yazmışmı cidden ve çok sevindim hatta satırları tekrar tekrar okudum çok şaşırdım olanlara ve olanların nasıl olduğuna,ama çok sevindim iyi olduğuna geri dönmen güzel hoşgeldin hayata, görüşelim yine:)

Lighter-N dedi ki...

Ahh Gobcuğum....Nasıl oldu tüm bunlar....Allah yardım etti de tekrar iyileştin canım, çok çok geçmiş olsun...ve de bence de iyileşince mutlaka mahkemeye ver o adamı, başkalarının da canı yanmasın, en azından bütün kilolayla ilgili sitelere ismini cisimini yaz......senin çektiklerini başkaları çekmesin....Çok öpüyorum canım..Parolam çalışmmıyor, ben n-light'ım bu arara...

sığınak dedi ki...

gobcuğum çok büyük geçmişler olsun ,dilerim kötü günleri geri de bırakırsın ve bu sene senin senen olur sana uğur ,sağlık ve mutluluk getirir, dualarım seninle , inan yazdıklarınla yanındaymış gibi etkileniyor va tüm acını paylaşıyoruz, öptüm canım benim

Adsız dedi ki...

gobcum çok çok gecmişler olsun , çok büyük badeler atlattın.Allah bır daha yaşatmasın , zaten bunlar 2007 de kaldı atık yeni bir yıl ve yeni güzellikler olacak senın ıcın.Çok çok geçmişler olsun tekrardan sevgıler

renkler dedi ki...

Canım, çok geçmişler olsun. Allah bir daha kötü günleri yaşatmasın. Her şeyin başı gerçekten sağlık değil mi?

Unknown dedi ki...

Canım, ne büyük şeyler atlattın sen böyle. Allaha şükür, yeni seneye sağ salim evinde girdin. Bu senin senen olacak inşallah. En kısa sürede toparlayacağına inanıyorum. Bu kadar şeyi atlatabildin, iyileşme dönemin kısacık sürecek inşallah.

SenaBera dedi ki...

Sevgili GOB, bunları yaşadığın için çook üzüldüm ve inanamadım. Çok büyük bir imtihan geçirmişsin, çok şükür ki Allah yardım etmiş ve herşey yolunda gitmiş.. Çok büyük geçmiş olsun, Allah başka sağlık sorunu ve acı yaşatmasın inşAllah..
Ailene de çok büyük geçmiş olsun tabii.... Bir an önce sağlığına tamamen kavuşman dileği ile...
Sevgiler....