Pages

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

13 Kasım 2006

1.Diyet listesi

Bi önceki postumda bahsettiğim üzere ilk diyet listemi yazıyorum. Hatırlatmak isterim ki bu liste benim beslenme alışkanlıklarıma ve sağlık durumuma göre hazırlanmıştır.(Bunu uygulayıp kilo alan ya da veremeyen olursa karışmam:) Kahvaltı: 2 kibrit kutusu istenilen cins peynir. 6-7 adet zeytin 2 tatlı kaşığı bal veya reçel Salata 3 ince dilim ekmek veya 1 simit Öğlen: 3 köfte kadar et(balık veya tavuk da olabilir) veya 6-7 kaşık sebze yemeği veya 6-7 kaşık baklagillerden yapılmış yemek Salata sınırsız..yağlı ve limonlu.(Suyunu içmediğiniz veya ekmek banmadığınız sürece yağ olmalı dedi diyetisyen zira bazı vitaminler sadece yağda çözünüyormuş) Akşam: Öğlenin benzeri... Aralarda gün boyu toplam tüketilebilicekler: 3 porsiyon meyve 1 tost 1 paket diyet bisküvilerden( tatsız olanlardan) Önemli not: Süt ve yoğurt tüketimi haftalık 250 grı geçmiyecek. İçindeki bazı maddeler kilo vermeyi yavaşlatıyormuş.Zayıflama konusunda bilmediğim hala bişiler varmış.Ben bunu ilk defa duymuştum. Ekmek tüketimini 1 dilime karşılık 1 kase çorba olarak değiştirebiliyorsunuz. Meyveleri yemekten 1,5 saat sonra tüketiniz hatırlatması da var. 1,5 lt su ve sınırsız çay kahve...şekersiz olmak kaydıyla....demeye gerek var mıydı bilmem:) Gelelim bendeki sonuca. Baktım ki bu liste pek bol bol:...ilk hafta yaptım....500 gr civarında bir kaybım da oldu.Ancaaak 2. hafta regl öncesi sendromu ve de kendimi hiç diyette hissetmemem neticesinde ben kilo aldım.Evet diyetisyene Cuma günü gittiğimde rezil oldum 700 gr. almışım.Ağlasam mı gülsem mi bilemedim. Ama ama...kem küm...kot var üzewrimde....regl oldum filan dedim ...kadıncağız da tekbir ile uslanmayanın hakkı kötektir dedi ve bana aşağıdaki listeyi verdi. Pazartesiden Cumaya kadar bunu uyguluyorum ve Cuma günü kısmetse biraz vermiş olarak tartıya çıkıyorum. 2.Liste İlkine benzemiyo..gayet katı:) Kahvaltıda sadece 1 dilim ince ekmek Bütün öğünlerde sadece çiğ yeşillerden oluşan salata + sınırsız et tavuk veya balık...Yağsız dana ...tavuk derisiz ve envai çeşit balık olabiliyo. Ya da yerine peynir veya yumurta.Süt ve yoğurt yasak.Sadece 4 gün yapılıcak.Zorlanırsam telefon edip biraz esneklik isteyebilicem ama aklımı başıma alıp bu listeyi yapmak niyetindeyim. Aslı da benimle başladı. Sabah dükkanda kahvaltı yaptık. 1 katı haşlanmış yumurta bolca maydonoz....3 dilim kaşar peyniri ve bolca çay. 1 dilim de kepekli tost ekmeği. Şimdilik aç değilim. Su filan çok içmeye çalışıcam. Gelişmeleri yazarım arkadaşlar.

6 yorum:

guffy dedi ki...

Senin başlangıç diyetin benimkine nazaran daha rahatmış. Ama inan aç kalınca ibre oynamıyor. Ben inanmazdım, geçenlerde yaptığım açlık rejimiyle görmüş oldum. Inan bana, sabahları 2 kaşık Nutella yediğin diyet çok daha fazla işe yarıyor.
İkimizin başlangıcı da hemen hemen aynı günlere denk geliyor. Bu sefer bu işi bitirelim. Bu aralar tartıldın mı?

Girls on blog dedi ki...

Ya evet Guffy kesinlikle haklısın...bunu bütün uzmanlarda söylüyo zaten. Metabolizma sen aç kalınca direk kıtlık psikolojisine giriyo ve de gram yesen kilo olarak alıyosun.Fakat dediğim gibi ben o bol bol listeyi bulunca feci gevşedim...ve sanırım bu yüzden bana bu kısa süreli ve sıkı diyeti verdi diyetisyen.
Hmmm evet tartıldım ordaki tartıyla benimki arasında 2 kilo fark var.Benimkinde 94 üm ve ben onu baz alıyorum:)
Valla gerçekten bu iş bu sefer bitse süper olucak..

butterfly35bucuk dedi ki...

Ya şu süt yoğurt olayına takıldım ben, haftalık 250 gr mı??? ben günde 250 gr yiyorumdur.Yani 1 bardak light süt kaç gr ki? 1 kase de yoğurt yiyorum.Nilay'ın diyetisyeni de yoğurda karbo demişti.Yemeyelim mi arkadaşlar yoğurt, süt ??? Kafam karıştı valla.
Canım bu hafta bu diyetine uy bakalım nasıl bir rakam göreceksin Cuma.Ben de çok merak ettim.Zayıflarsan süper olacak : ))

Girls on blog dedi ki...

Butterflycım bende çok şaşırdım süt ve yoğurt durumuna...bunu bana bilimsel bi şekilde izah etti ama doğru aktaramayabilirim dolayısıyla hiç detaya girmiyorum. Şöyle söyliim haftada 3-4 kadeh alkol bile serbestti ilk listede...süt yoğrut yok yani o derece.Ben hiç düşkün değilim 2sine de o yüzden zorlanmadım.Sende eğer yemeden durabiliyosan bu 2 sini bi öyle dikkat et bakalım:)

duygu dedi ki...

kiloo vermekk istiyorummmm
çokk yemek istiyorummm ve kiloo vermek istiyorummm :(

Girls on blog dedi ki...

Duygucum benim 1. liste taaamm senlik o zaman. Yani ben gerçekten o kadar yemeği normalde yemiyorum. (Abur cubur ve tatlı bana kilo aldıran)