Pages

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

15 Ağustos 2010

Taze İncirli Kek

Babam bu sabah kahvaltidan sonra bakkala gitti ve elinde bir kova dolusu incirle geldi..ben bayilirim incire..ama kendisi şeker hastası ve annem de diyette:) Neyse oyle boyle kafamda incirli bisi yapma fikri oluştu ..aradim taradim çok fazla da taze incirden yapılmış bir tarif bulamayınca hemen bir Renginmix yaptım:) Başarılı olmasaydı hiç bahsetmicektim ama baktım pek leziz oldu..tarifini de fotoları da paylaşayım dedim:) Yapacaklara ve yiyecek olanlara şimdiden afiyet olsunnn.. Malzemeler: 4 adet küçük yumurta 1 su bardağı (klasik su bardagı) yoğurt 1,5 su bardağı (aynı bardakla) :)) esmer şeker 1/2 su bardağı zeytinyağ ( margarinden tiksiniyorum tereyağ da bu sıcakta ağır olur diye kullanmadım) 5 adet taze incir Meşhur bardağımızla yaklaşık 3 bardak un Çay kaşığının ucuyla karbonat ( evde kabartma tozu kalmamış) Azcık tarçın,kırık fındık ve ceviz. Şeker ve yumurtaları once çırpıp ardından kuru malzemeleri ekledim..incirleri ise çok ezmemek için son anda atıp silikon spatulayla şöle bi çevirip kalıba attım. 180 derecede yaklaşık yarım saatte pişti. Valla nefis oldu yanına da mis gibi çay yaptım...tek keyfimi kaçıran şey flickrdan bloga resim yüklemeyi becerememek dolayısıyla bu nefasetin sizde küçük görünmesi :( Kucak dolusu sevgiler hepinize :)

8 yorum:

AtolyeKedi dedi ki...

Eminim çok lezzetli olmuştur. Ah ah bende çok severim yemişi. Ellerine sağlık. Mevsimi geçmeden denemek lazım

Girls-On-Blog dedi ki...

Gel buyur beraber yiyelim demek isterdim A.Kedicim...yani bizim hosumuza gitti..daha tatli seversen biraz seker miktarini arttir derim.Bu arada nerelisin? yemiş demen dikkatimden kaçmadı:)

AtolyeKedi dedi ki...

Bende yöresel söyleyişleri devam ettirmeye çalışıyorum kısmetse çocuklarımada aktarmak istiyorum ne de olsa kültürümün bir parçası, İzmirliyim ben (biz sülalecek merkez ve ilçelerindeniz :))
Bende seveceğimden eminim, zaten yemişin tatlılığı yeter diye düşündüm, zira şekerimi azdırmayayım.

Girls-On-Blog dedi ki...

Ayol hemşeriymişizz demekk:))
Diyabetin mi var..bilmiyodum..dikkat et kendine..segiler:)

AtolyeKedi dedi ki...

Evet hemşeriyiz :)
Malesef var daha başlangıç aşamasında, çok kişi bilmiyor zaten, söylemiyorum :) Teşekkür ederim dikkat etmeye çalışacağım ilerlemesin diye. Benden de sevgiler

ChoKingCandy dedi ki...

ağzım sulandı yaa bende bayılırım incire şöyle hafif sert olacak benimkisi offf
kekin tadının da çok güzel olduğuna şüphem yok
Eline sağlık canım
Kocaman öpüyorum

Eva dedi ki...

Mükemmel görünüyor ki incire bayılırım, hele karbonhidratla buluşması onun ne süper olur öyleee:) Ellerine sağlık, mis mis:)

Girls-On-Blog dedi ki...

Chokingcim sen gel ben burdayken yine yaparım sana da..Evacım sana da Istanbula gelince kısmetse yapayım:) Afiyet olsun şekerler..